Перейти до основного вмісту

Питання ухилення від призову за мобілізацією



Відповідальність за ухилення від призову за мобілізацією



На сьогоднішній день питання відповідальності за невиконання тих чи інших дій, які пов’язані з проведенням мобілізації, є актуальним та водночас не зовсім зрозумілим пересічному громадянину. То яка ж відповідальність передбачена за неналежне виконання чи невиконання вимог законодавства, що регулює питання призову за мобілізацією? На це питання і спробуємо відповісти:

Питання проведення мобілізації регулюється насамперед Законом України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію». Зокрема, статтею 22 вказаного закону визначено обов’язки громадян щодо мобілізаційної підготовки та мобілізації. Так, громадяни зобов’язані з'являтися за викликом до військових комісаріатів  для постановки на військовий облік та визначення призначення на воєнний час та мобілізації (ч. 1 ст. 22 Закону). Під час мобілізації та переведення Збройних Сил України, інших військових формувань на штати воєнного часу громадяни зобов’язані з’явитися до військових частин або на збірні пункти військових комісаріатів у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках або розпорядженнях військових комісарів) (ч. 3 ст. 22 Закону).

Частиною 5 ст. 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» передбачено проведення медичного огляду громадян, що прибули до військового комісаріату за повістками військового комісаріату, порядок проведення якого регулюється «Положенням про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України», затвердженого наказом Міністра оборони України № 402 від 14.08.2008.

Тобто, процес призову громадянина за мобілізацією включає в себе декілька послідовних та обов’язкових етапів, якими є:

-         проходження військово-лікарської комісії на предмет визначення ступеня придатності до проходження військової служби у Збройних Силах України;

-         визначення призначення військовозобов’язаного на воєнний час та мобілізації (тобто визначення військово-облікової спеціальності військовозобов’язаного з метою формування команд на виконання мобілізаційного завдання);

-         визначення наявності підстав звільнення від призову (отримання відстрочки) за мобілізацією, передбачених ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»;

-         включення військовозобов’язаного у склад команди, що на виконання мобілізаційного завдання підлягає відправці до військових формувань для проходження військової служби.

Усі переліченні вище етапи передбачають вручення військкоматом військовозобов’язаному відповідної повістки про виклик, що є обов’язковою до виконання. При цьому, лише останній етап передбачає собою стадію, коли громадянин визнаний таким, що буде призваний за мобілізацією, отримує так звану «бойову повістку» про явку на збірний пункт для відправки до відповідного військового формування. З цього моменту військовозобов’язаний є таким, що може ухилитися від призову.

Тому, саме неприбуття військовозобов’язаного по повістці на збірний пункт для відправки до військового формування згідно мобілізаційного розпорядження, формує склад злочину, передбаченого ст. 336 Кримінального кодексу України – ухилення від призову за мобілізацією.

В інших же випадках законодавцем передбачено адміністративну відповідальність за неявку громадянина на виклик до військового комісаріату без поважних причин, що тягне за собою адміністративну відповідальність, яка складає від 85 до 119 гривень (ст. 210-1 КУпАП).

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ЄСПЛ: Катування, нелюдське, таке, що принижує гідність. Поводження та покарання

1. КАТУВАННЯ Визначення Три широкі сфери заборони, зазначені у статті 3, визначаються як відмінні одна від одної, але пов’язані між собою. Як зазначала Європейська комісія з прав людини у Грецькій справі (Грецька справа, звіт Комісії від 5 листопада 1969 року, Щорічник № 12): “Цілком очевидно, що може існувати поводження, до якого застосовуються усі ці категорії, бо будь-яке катування є нелюдським і таким, що принижує гідність, видом поводження, а нелюдське поводження є також таким, що принижує гідність Щоб зрозуміти, який саме тип поведінки забороняється, і до якої з категорій його слід відносити, потрібно знати про правовий зміст кожного з термінів, зазначених у статті 3. Статтю 3 можна розбити на п’ять елементів: -           катування; -           нелюдське; -           таке, що принижує гідність; -           поводження; -           покарання. Практика ЄСПЛ Катування як юридичний термін має власний правовий зміст. Суд висловив думку, що наміром укладачі

Хто повинен ремонтувати внутрішньобудинкові мережі?

На практиці часто виникають ситуації, коли лопнув або просто протікає стояк на рівні Вашої квартири і підтоплює сусідів. Виникає питання, хто повинен платити за його ремонт та відшкодовувати збитки сусідам. Відповідь однозначна - житлова організація - ЖЕК або ОСББ на балансі яких перебуває весь будинок. Стояк відноситься до майна спільного користування, оскільки він призначений для обслуговування декількох квартир, а не лише Вашої. Згідно Закону у житловій організації з коштів, які Ви сплачуєте за утримання будинку повинен утворюватися ремонтний фонд, за рахунок якого і повинні ремонтуватися, систематично обслуговуватися внутрішньобудинкові мережі. А вже якщо прорвало трубу, яка відводиться від загального стояка для обслуговування персонально Вашої квартири, відповідальність буде покладено на ВАС. Що ж робити, якщо звернулися в ЖЕК чи ОСББ, а ремонт не виконується, оскільки посилаються на відсутність коштів. У такому випадку можна найняти спеціалістів, за власний кошт здійснити р

Довідка про невикористання права на приватизацію. Де її отримати?

п.20 ПОЛОЖЕННЯ про порядок передачі квартир (будинків), жилих приміщень у гуртожитках у власність громадян передбачено надання особою довідки з попередніх  місць  проживання  (після  1992  року)  щодо невикористання права на приватизацію державного житлового фонду. На практиці, у звязку із неоднаковим трактуваннням Положення міськими радами різних міст постає питання: - ким видається зазначений документ - чи законною є вимога збору додаткових довідок для отримання цього документу. Ми отримали роз"яснення Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України про те, що таким документом можуть бути: - довідки органів приватизації (управління комунального майна) з попередніх місць проживання щодо невикористання права на приватизацію або - довідки Банку, що підтверджують невикористання громадянином житлових чеків для приватизації житлового фонду.