Перейти до основного вмісту

Публікації

ЄСПЛ: Судова реформа не може виправдати затримки розгляду справ

У справі FISANOTTI v. ITALY Європейський суд з прав людини констатував порушення п.1 ст.6 Конвенції, зазначивши, що запровадження реформи, хоч і спрямованої на пришвидшення розгляду справ не може виправдати затримки розгляду справ, адже це не скасовує обовязок держави забезпечити розгляд справи у розумні строки. Зокрема громадянин Фісанотті скаржився на тривалість провадження, яке він порушив у Суді. Він посилався на пункт 1 статті 6 Конвенції, яка передбачає: "При визначенні його цивільних прав та обов'язків ... кожен має право на ... розгляд упродовж розумного строку суддею ..." Суд прийняв до уваги зусилля італійської влади у зв'язку з законодавствчими реформами судової системи. Однак запровадження такої реформи не може виправдовувати затримки, оскільки держави зобов'язані організувати вступ в силу та здійснення таких заходів таким чином, щоб уникнути подовження розгляду справ, що розглядаються .  З іншого боку, було кілька незрозумілих періодів бе...

Права військовослужбовців-жінок

На практиці виникають питання щодо права жінки-військовослужбовця під час проходження військової служби Відповідно до Положення про порядок проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України не допускається направлення у відрядження військовослужбовців-жінок вагітних та ттаких, що мають на утриманні  дитину віком до 14 років.

Єврономера: штраф на кордоні або заборона вїзду іноземцю

28 березня 2018 року Президентом України підписано Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів"  Вказані зміни вступають в силу через 180 днів з дня опублікування.   Зверну увагу на деякі нововведення у звязку із прийнятим законом. Для транспортних засобів на іноземній реєстрації передбачено, що до адміністративної відповідальності за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, або за порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), притягається особа, яка ввезла такий транспортний засіб на територію України .   Інформація про вчинене адміністративне правопорушення, вноситься уповноваженою посадовою особою до відповідних електронних реєстрів Міністерства внутрішніх справ України та Державної прикордонної служби України.  Відповідні органи (підрозділи) Дер...

Відповідальність за самовільне залишення військової частини

Відповідальність за самовільне залишення військової частини або місця служби передбачена статтею 407 КК України. Вказаний злочин посягає на встановлений порядок проходження військової служби. Під відповідальність за вказаною статтею підпадають військовослужбовці Збройних Сил України, Внутрішніх військ, Державної прикордонної служби України. Фактично це усі військовослужбовці, на яких поширюється дія Статутів Збройних Сил України. У частині першій статті передбачена відповідальність військовослужбовців строкової служби. Для настання кримінальної відповідальності строковику достатньо самовільно залишити військову частину без поважної на те причини на строк більше трьох діб. Це ж стосується і неповернення до частини зі звільнення, переведення, повернення з шпиталю, робіт та інше. Відповідальність у такому випадку передбачена до трьох років позбавлення волі. У випадку ж якщо військовослужбовець строкової служби самовільно залишив частину або не повернувся до неї на строк більше міс...

Зменшено строк звернення до Європейського суду з прав людини

Законом України " Про ратифікацію Протоколів № 15 та № 16 до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод " ратифіковано відповідні протоколи, якими: Протокол №15 : Для підтримання ефективності Європейського суду з прав людини, даний Протокол вносить наступні зміни до Конвенції: 1. Додається посилання на принцип субсидіарності щодо відповідальності за забезпечення прав і свобод, визначених у конвенції. 2. Скорочується з 6-ти до 4-х місяців строк, протягом якого заяву може бути подано до Суду 3. Вноситься поправка в критерії прийнятності "значна невигода", для того, щоб виключити другу гарантію, що перешкоджає відхиленню заяви, яке не було належним чином розглянуте національним судом 4. Виключається право сторони в справі заперечувати про передачі юрисдикції справи Палатою до Великої Палати 5. Змінюється граничне обмеження по віку судей. Кандиджат повинен бути не старшим за 65 років.

Затверджено нову інструкцію з оформлення матеріалів про адмінправопорушення у НГУ

ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Міністерства внутрішніх справ України 23 серпня 2017 року N 726 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 21 вересня 2017 р. за N 1166/31034 ІНСТРУКЦІЯ з оформлення в Національній гвардії України матеріалів про військові адміністративні правопорушення I. Загальні положення 1. Ця Інструкція, розроблена відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП), визначає порядок оформлення та подання до відповідних судових органів матеріалів про військові адміністративні правопорушення, їх обліку, а також контролю за дотриманням законності під час оформлення таких матеріалів. 2. Протоколи про військові адміністративні правопорушення, передбачені статтями 172 10 - 172 17 , 172 19 - 172 20 КУпАП , у Національній гвардії України мають право складати: командири (начальники) територіальних управлінь, з'єднань, військових частин, вищих військових навчальних закладів, військових навчальних частин (центрів), баз, закладів охо...