Перейти до основного вмісту

Медіація - як спосіб вирішення спорів мирним шляхом



Закон про медіацію має поширити практику мирного вирішення спорів, аби розвантажити суддів та забезпечити збалансовані відносини між інститутом медіації та судовою системою.
В парламенті зареєстровано проект закону «Про медіацію» (№3665). Зокрема, в документі дається визначення термінам «медіація» та «медіатор», прописано основні принципи медіації, правові засади проведення такої процедури, умови набуття статусу медіатора тощо.
Акт передбачає обмеження сфери дії медіації: вона не буде застосовуватись у справах (провадженнях), за якими сторони не можуть укласти мирової угоди або угоди про примирення згідно із чинним законодавством. Зокрема, медіація неможлива у провадженнях щодо тяжких злочинів.
Крім того, передбачається, що держава встановлює чіткі вимоги для отримання статусу медіатора фізичними особами. Зокрема, стосовно віку, освіти та кількості годин професійного навчання. Однак наявність юридичної освіти необов’язкова, оскільки, як ідеться в пояснювальній записці, проект забороняє медіаторові надавати будь-які юридичні консультації сторонам. Тож велику частку медіаторів становитимуть психологи.

Правозахисна група "Ваш юрист" практикує проведення переговорів із сторонами та їх представниками з метою мирного врегулювання конфліктних ситуацій. 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ЄСПЛ: Катування, нелюдське, таке, що принижує гідність. Поводження та покарання

1. КАТУВАННЯ Визначення Три широкі сфери заборони, зазначені у статті 3, визначаються як відмінні одна від одної, але пов’язані між собою. Як зазначала Європейська комісія з прав людини у Грецькій справі (Грецька справа, звіт Комісії від 5 листопада 1969 року, Щорічник № 12): “Цілком очевидно, що може існувати поводження, до якого застосовуються усі ці категорії, бо будь-яке катування є нелюдським і таким, що принижує гідність, видом поводження, а нелюдське поводження є також таким, що принижує гідність Щоб зрозуміти, який саме тип поведінки забороняється, і до якої з категорій його слід відносити, потрібно знати про правовий зміст кожного з термінів, зазначених у статті 3. Статтю 3 можна розбити на п’ять елементів: -           катування; -           нелюдське; -           таке, що принижує гідність; -      ...

Хто повинен ремонтувати внутрішньобудинкові мережі?

На практиці часто виникають ситуації, коли лопнув або просто протікає стояк на рівні Вашої квартири і підтоплює сусідів. Виникає питання, хто повинен платити за його ремонт та відшкодовувати збитки сусідам. Відповідь однозначна - житлова організація - ЖЕК або ОСББ на балансі яких перебуває весь будинок. Стояк відноситься до майна спільного користування, оскільки він призначений для обслуговування декількох квартир, а не лише Вашої. Згідно Закону у житловій організації з коштів, які Ви сплачуєте за утримання будинку повинен утворюватися ремонтний фонд, за рахунок якого і повинні ремонтуватися, систематично обслуговуватися внутрішньобудинкові мережі. А вже якщо прорвало трубу, яка відводиться від загального стояка для обслуговування персонально Вашої квартири, відповідальність буде покладено на ВАС. Що ж робити, якщо звернулися в ЖЕК чи ОСББ, а ремонт не виконується, оскільки посилаються на відсутність коштів. У такому випадку можна найняти спеціалістів, за власний кошт здійснити р...

Довідка про невикористання права на приватизацію. Де її отримати?

п.20 ПОЛОЖЕННЯ про порядок передачі квартир (будинків), жилих приміщень у гуртожитках у власність громадян передбачено надання особою довідки з попередніх  місць  проживання  (після  1992  року)  щодо невикористання права на приватизацію державного житлового фонду. На практиці, у звязку із неоднаковим трактуваннням Положення міськими радами різних міст постає питання: - ким видається зазначений документ - чи законною є вимога збору додаткових довідок для отримання цього документу. Ми отримали роз"яснення Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України про те, що таким документом можуть бути: - довідки органів приватизації (управління комунального майна) з попередніх місць проживання щодо невикористання права на приватизацію або - довідки Банку, що підтверджують невикористання громадянином житлових чеків для приватизації житлового фонду.