Перейти до основного вмісту

Порядок реєстрації місця проживання

Від 4 квітня, для українців змінюються правила реєстрації місця проживання. Які нововведення на нас чекають, користь від них чи проблеми.
Почав діяти Закон України, згідно з яким органи місцевого самоврядування та місцеві державні адміністрації будуть реєструвати місце проживання українців і знімати їх з реєстрації.
Закон називається: "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг".
За даними статистики, у нашій державі майже половина працездатного населення віком від 25 до 45 років проживає не за місцем реєстрації. А отже, вони часом змушені вдаватися до корупційних схем, щоб отримати медичні чи адміністративні послуги. Виникають також складнощі під час голосування на виборах. Фактична відсутність відомостей про реєстрацію громадян створює й інші проблеми: поліція не може знайти злочинця, міністерство охорони здоров'я не може порахувати, скільки потрібно дільничних лікарів та місць у лікарні, Міносвіти – не знає, скільки місць потрібно у школах та дитсадках. З цього починається некоректне державне планування.
Тож метою змін було спростити систему реєстрації, але зробити її обов'язковою.

Які послуги надаватиме місцеве самоврядування

1. Надання інформації з Державного земельного кадастру.
З 1 березня 2016 року змінилися умови ведення та користування даними Державного земельного кадастру. Ці дані згідно з законом тепер матимуть право надавати посадові особи органів місцевого самоврядування, адміністратори центрів надання адміністративних послуг. Інформація з Державного земельного кадастру також надаватиметься в електронній формі нотаріусам і державним реєстраторами прав.
2. Реєстрація фізичних та юридичних осіб.
Згідно з законом про зміни, громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов’язані протягом 30 календарних днів після зняття з реєстрації місця проживання та прибуття до нового місця проживання зареєструвати його. При цьому під час реєстрації на новому місці можна одночасно знятися з реєстрації на старому.
З 4 квітня реєструвати місце проживання громадян будуть місцеві органи самоуправління (у центрах надання адмінпослуг). З травня ці функції будуть виконувати спеціальні органи, створені при районних адміністраціях міст: замовник звертатиметься у центр надання адмінпослуг, де заповнюватиме відповідні бланки документів, адміністратор їх прийматиме, а орган реєстрації реєструватиме. І у центрі адмінпослуг людина отримає готові документи.
Документи для реєстрації:
- письмова заява;
- документ, до якого вносяться відомості про місце проживання;
- квитанція про сплату адміністративного збору;
- документи, що підтверджують право на проживання в житлі, перебування або взяття на облік у спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту, проходження служби у військовій частині, адреса яких зазначається під час реєстрації;
- військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку).
Ціна:
- у разі звернення особи протягом встановленого цим Законом строку — у розмірі 0,0085 розміру мінімальної заробітної плати;
- у разі звернення з порушенням строку — у розмірі 0,0255 розміру мінімальної заробітної плати.
Якщо місце проживання реєструється одночасно зі зняттям з попереднього місця проживання, то адміністративний збір стягується лише за одну адміністративну послугу та зараховується до місцевого бюджету за новим місцем проживання.
Реєстрація орендарів
Наймачі квартири тепер повинні повідомити державу про своє фактичне місце проживання, вказавши в якості реєстрації в тому числі і адресу найманого житла. Але це не значить, що орендарі зможуть "приватизувати" собі житло. По-перше, реєстрація у помешканні в якості власника вимагає підтвердження – потрібно мати відповідні документи на житло. По-друге, реєстрація за певним місцем проживання не надає права проживання, це лише декларація про фактичне місце перебування особи. Якщо з якихось причин орендодавець змушений виселити наймачів з помешкання – він зможе це зробити у встановленому законом порядку. Зняти з реєстрації мешканця, що виїхав, так само можна шляхом подання відповідної заяви.
При цьому громадяни несуть адміністративну відповідальність за невчасне подання даних про зміну місця фактичного проживання, а також – за подання неправдивої інформації.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ЄСПЛ: Катування, нелюдське, таке, що принижує гідність. Поводження та покарання

1. КАТУВАННЯ Визначення Три широкі сфери заборони, зазначені у статті 3, визначаються як відмінні одна від одної, але пов’язані між собою. Як зазначала Європейська комісія з прав людини у Грецькій справі (Грецька справа, звіт Комісії від 5 листопада 1969 року, Щорічник № 12): “Цілком очевидно, що може існувати поводження, до якого застосовуються усі ці категорії, бо будь-яке катування є нелюдським і таким, що принижує гідність, видом поводження, а нелюдське поводження є також таким, що принижує гідність Щоб зрозуміти, який саме тип поведінки забороняється, і до якої з категорій його слід відносити, потрібно знати про правовий зміст кожного з термінів, зазначених у статті 3. Статтю 3 можна розбити на п’ять елементів: -           катування; -           нелюдське; -           таке, що принижує гідність; -      ...

Хто повинен ремонтувати внутрішньобудинкові мережі?

На практиці часто виникають ситуації, коли лопнув або просто протікає стояк на рівні Вашої квартири і підтоплює сусідів. Виникає питання, хто повинен платити за його ремонт та відшкодовувати збитки сусідам. Відповідь однозначна - житлова організація - ЖЕК або ОСББ на балансі яких перебуває весь будинок. Стояк відноситься до майна спільного користування, оскільки він призначений для обслуговування декількох квартир, а не лише Вашої. Згідно Закону у житловій організації з коштів, які Ви сплачуєте за утримання будинку повинен утворюватися ремонтний фонд, за рахунок якого і повинні ремонтуватися, систематично обслуговуватися внутрішньобудинкові мережі. А вже якщо прорвало трубу, яка відводиться від загального стояка для обслуговування персонально Вашої квартири, відповідальність буде покладено на ВАС. Що ж робити, якщо звернулися в ЖЕК чи ОСББ, а ремонт не виконується, оскільки посилаються на відсутність коштів. У такому випадку можна найняти спеціалістів, за власний кошт здійснити р...

Довідка про невикористання права на приватизацію. Де її отримати?

п.20 ПОЛОЖЕННЯ про порядок передачі квартир (будинків), жилих приміщень у гуртожитках у власність громадян передбачено надання особою довідки з попередніх  місць  проживання  (після  1992  року)  щодо невикористання права на приватизацію державного житлового фонду. На практиці, у звязку із неоднаковим трактуваннням Положення міськими радами різних міст постає питання: - ким видається зазначений документ - чи законною є вимога збору додаткових довідок для отримання цього документу. Ми отримали роз"яснення Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України про те, що таким документом можуть бути: - довідки органів приватизації (управління комунального майна) з попередніх місць проживання щодо невикористання права на приватизацію або - довідки Банку, що підтверджують невикористання громадянином житлових чеків для приватизації житлового фонду.