Перейти до основного вмісту

Правовий режим майна загальносоюзних громадських об'єднань (організацій) колишнього Союзу РСР


Верховній Раді України пропонують встановити три різновиди правового режиму майна загальносоюзних громадських об’єднань (організацій) колишнього Союзу РСР, яке перебувало на території України станом на 24 серпня 1991 року, в залежності від походження цього майна.Таким чином нардепи хочуть повернути таке майно, що було протиправно відчужено, в державну власність.

Відповідну пропозицію містить проект Закону від 30.03.2016 №4336 "Про правовий режим майна загальносоюзних громадських об'єднань (організацій) колишнього Союзу РСР".
Так, законопроектом пропонується встановити, що майно, яке було передано загальносоюзним громадським об’єднанням (організаціям) колишнього Союзу РСР у відання, володіння та/або користування за рішенням органів державної влади колишнього Союзу РСР та Української РСР або придбано за кошти державного бюджету чи кошти, отримані внаслідок господарської діяльності, є державним майном.
Майно, яке створено (поліпшено) із залученням фінансових чи матеріально-технічних ресурсів Союзу РСР або Української РСР та відповідної громадської організації Союзу РСР або її правонаступника, є спільною частковою власністю держави та відповідної
громадської організації України, яка є правонаступником громадського об’єднання (організації) колишнього Союзу РСР.
Майно загальносоюзних громадських об’єднань (організацій) колишнього Союзу РСР, набуте ними до 24 серпня 1991 року за рахунок внесків громадян, є власністю відповідних громадських організацій України — правонаступників громадських організацій колишнього Союзу РСР.
Оскільки значна частина майна загальносоюзних громадських об’єднань (організацій) колишнього Союзу РСР на сьогодні протиправно відчужена, законопроектом встановлено, що правочини, наслідком яких стало відчуження майна загальносоюзних громадських об’єднань (організацій) колишнього Союзу РСР, яке повністю або частково належить державі, у період дії мораторію, встановленого Постановою Верховної Ради Української РСР від 29.11.1990 №506 «Про захист суверенних прав власності Української РСР», є нікчемними. У той же час з метою захисту прав набувачів майна загальносоюзних громадських об’єднань (організацій) колишнього Союзу РСР витребовування такого майна допускається лише в судовому порядку й тільки за позовами Фонду державного майна України.
Також нікчемними визнаються договори оренди майна загальносоюзних громадських об’єднань (організацій) колишнього Союзу РСР, що повністю або частково належить державі, які були укладені без погодження з Фондом державного майна України.
Водночас особа, яка добросовісно користувалась таким майном, матиме переважне право на укладення з Фондом державного майна України договору найму (оренди) такого майна, а також договорів про спільну діяльність та управління майном.
Також проектом передбачається встановити, що позовна давність не поширюється на вимогу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері приватизації, оренди, використання та відчуження державного майна, управління об'єктами державної власності, про визнання недійсним правочину, наслідком якого стало відчуження майна загальносоюзних громадських об’єднань (організацій) колишнього Союзу РСР, та про витребування цього майна з чужого незаконного володіння
Набувальна давність не поширюється на випадки володіння та користування майном загальносоюзних громадських об’єднань (організацій) колишнього Союзу РСР, яке станом на 24 серпня 1991 року перебувало у їх віданні, володінні та/або користуванні, або було придбано без погодження з Фондом державного майна України.
При цьому у справах про витребування майна з чужого незаконного володіння від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях хочуть звільнити Фонд державного майна України.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ЄСПЛ: Катування, нелюдське, таке, що принижує гідність. Поводження та покарання

1. КАТУВАННЯ Визначення Три широкі сфери заборони, зазначені у статті 3, визначаються як відмінні одна від одної, але пов’язані між собою. Як зазначала Європейська комісія з прав людини у Грецькій справі (Грецька справа, звіт Комісії від 5 листопада 1969 року, Щорічник № 12): “Цілком очевидно, що може існувати поводження, до якого застосовуються усі ці категорії, бо будь-яке катування є нелюдським і таким, що принижує гідність, видом поводження, а нелюдське поводження є також таким, що принижує гідність Щоб зрозуміти, який саме тип поведінки забороняється, і до якої з категорій його слід відносити, потрібно знати про правовий зміст кожного з термінів, зазначених у статті 3. Статтю 3 можна розбити на п’ять елементів: -           катування; -           нелюдське; -           таке, що принижує гідність; -           поводження; -           покарання. Практика ЄСПЛ Катування як юридичний термін має власний правовий зміст. Суд висловив думку, що наміром укладачі

Хто повинен ремонтувати внутрішньобудинкові мережі?

На практиці часто виникають ситуації, коли лопнув або просто протікає стояк на рівні Вашої квартири і підтоплює сусідів. Виникає питання, хто повинен платити за його ремонт та відшкодовувати збитки сусідам. Відповідь однозначна - житлова організація - ЖЕК або ОСББ на балансі яких перебуває весь будинок. Стояк відноситься до майна спільного користування, оскільки він призначений для обслуговування декількох квартир, а не лише Вашої. Згідно Закону у житловій організації з коштів, які Ви сплачуєте за утримання будинку повинен утворюватися ремонтний фонд, за рахунок якого і повинні ремонтуватися, систематично обслуговуватися внутрішньобудинкові мережі. А вже якщо прорвало трубу, яка відводиться від загального стояка для обслуговування персонально Вашої квартири, відповідальність буде покладено на ВАС. Що ж робити, якщо звернулися в ЖЕК чи ОСББ, а ремонт не виконується, оскільки посилаються на відсутність коштів. У такому випадку можна найняти спеціалістів, за власний кошт здійснити р

Довідка про невикористання права на приватизацію. Де її отримати?

п.20 ПОЛОЖЕННЯ про порядок передачі квартир (будинків), жилих приміщень у гуртожитках у власність громадян передбачено надання особою довідки з попередніх  місць  проживання  (після  1992  року)  щодо невикористання права на приватизацію державного житлового фонду. На практиці, у звязку із неоднаковим трактуваннням Положення міськими радами різних міст постає питання: - ким видається зазначений документ - чи законною є вимога збору додаткових довідок для отримання цього документу. Ми отримали роз"яснення Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України про те, що таким документом можуть бути: - довідки органів приватизації (управління комунального майна) з попередніх місць проживання щодо невикористання права на приватизацію або - довідки Банку, що підтверджують невикористання громадянином житлових чеків для приватизації житлового фонду.